1 970 wizyt
15 49.0138 8.38624 1 4000 1 https://mateuszczech.pl 300
Zaangażowanie na Facebooku.

3 pomysły jak podnieść zaangażowanie na Facebooku za pomocą bota.

1 971 wizyt

Ciężko dziś mówić o zasięgu organicznym na Facebooku. Znajdą się tacy, którzy twierdzą, że on już dawno umarł. I zgodziłbym się, gdyby nie fakt, że posiadając bota na Facebooku, nie wypada to już tak źle.

Ten tekst powstał na bazie moich doświadczeń, a wszystkie z opisanych pomysłów wdrożyłem w życie. I dziś chciałbym się z Tobą podzielić 3 pomysłami na budowę zaangażowania na Facebooku przy wykorzystaniu bota.

Oczywiście do wdrożenia opisanych pomysłów niezbędne jest posiadanie własnego bota. Jeżeli jeszcze go nie masz, to mam dla Ciebie poradnik:  Jak stworzyć bota na Facebooku?


1. Automatyczne odpowiadanie na komentarze

Na początku zaznaczę, że uruchamianie „bota” tylko z tą funkcją, jest ehkm…nudne?

Nie daj się omamić, że osiągniesz natychmiastowy efekt w postaci ogromnej ilości komentarzy pod wpisem. Decydując się na to rozwiązanie, musisz podłączyć bota do swojego fanpage’a. Zatem każdy z użytkowników, który będzie chciał się z Tobą skontaktować za pomocą przycisku Wyślij Wiadomość, zobaczy na początku przycisk Rozpocznij (po tym m.in. rozpoznasz, że na danym profilu jest podłączony bot).

Jak działa automatyczne odpowiadanie na komentarze?

Na początku 2017 roku, Facebook udostępnił funkcję, dzięki, której boty na Facebooku są w stanie reagować (wysyłać wiadomość) w odpowiedzi na komentarz. Automatyczne odpowiadanie na komentarze może się odbywać globalnie – w obrębie całego Twojego fanpage’a lub pod wybranym przez Ciebie, pojedynczym postem na Facebooku.

Grafika z konfiguracją bota na Facebooku, aby automatycznie odpowiadał na komentarze.

Dodatkowo możesz to zrobić na dwa sposoby.

Bot może reagować tylko na określone zwroty wpisane w komentarzach np. tylko, gdy ktoś skomentuje QUIZ lub w odpowiedzi na każdy zamieszczony komentarz pod danym postem na Facebooku.Grafika z konfiguracją bota na Facebooku, aby automatycznie odpowiadał na komentarze.Jaki jest efekt?

Zasięg organiczny. Aktywność w postaci komentarza pod postem podnosi jego „atrakcyjność” w oczach EdgeRank – algorytmu Facebooka, który odpowiada za wyświetlanie treści w serwisie. Większy zasięg oznacza, że Twój post dotrze do większej ilości osób – sprytne, co?

Dodatkowo wzrasta zaangażowanie wśród Twoich fanów, którzy weszli w interakcję z Twoją marką.

Przykład automatycznego odpowiadanie na komentarze za pomocą bota na Facebokou.

Sam korzystam z tego zabiegu, gdy publikuję ciekawe narzędzia, które ostatnio udało mi się znaleźć. W zamian za komentarz, mój bot podsyła narzędzia. Posty generują średnio ok. 150 komentarzy. Cyklicznie prowadzone działania sprawiają, że użytkownicy chętnie wracają, by odkryć kolejne.


W ramach Hashtag Alert projektu, który wypuściliśmy w Brand24 z najpopularniejszymi hashtagami do Instagrama, udało się wygenerować blisko 3000 komentarzy pod jednym postem. W ramach całej akcji mechanizm odpowiadania na komentarze wygenerował ponad 500 000 zasięgu. Organicznie. Można?

Wypróbuj automatyczne odpowiadanie na komentarze – klik.


2. Quiz wiedzy w bocie na Facebooku

Quiz wiedzy to świetny pomysł, aby zaangażować Twoich fanów na Facebooku. Możesz przygotować quiz wiedzy na temat Twojej marki, czy quiz wiedzy z kategorii w której działasz. Zaimplementowanie quizu w Messengerze pozwoli Ci także poznać lepiej swoich odbiorców – na podstawie ich odpowiedzi.

Quiz sprawdzi się świetnie, gdy dodamy do niego element grywalizacji np. dla użytkowników z maksymalną ilością punktów, możesz dać kod rabatowy lub wystawić certyfikat potwierdzający wiedzę. Sprawdzi się także jako element działań promocyjnych, gdzie quiz będzie stanowił tzw. lead magnet.

Messenger Chatbot GIF - Find & Share on GIPHY

Jak może taki quiz wyglądać?

W ramach akcji promocyjnej dla MaxFloRec przygotowałem quiz wiedzy, który sprawdza wiedzę na temat wytwórni. Na końcu użytkownicy otrzymywali informację o ilości zdobytych punktów. Uczestnicy, którym udało się zdobyć 10/10 punktów, otrzymali specjalny kod rabatowy do sklepu. Proste i skuteczne. 

Przeczytaj poradnik: Jak wdrożyć quiz w bocie na Facebooku?


3. Moduł losowania niespodzianek

Cytat dnia, a może ćwiczenie na dziś? Stylizacja dnia, czy dowcip?

Możliwości, które oferuje ten moduł jest mnóstwo. Mechanizm, który zapewnia element gry oraz zaskoczenia – nie wiadomo co wylosuję tym razem. Efekt?

Grafika przedstawiająca długość pojedynczej sesji w bocie na Facebooku.

Moduł losowania polega na tym, że użytkownik po kliknięciu przycisku akcji może zostać przekierowany do określonego bloku z grupy np. 1000 bloków. W moim przypadku postanowiłem wykorzystać moduł losowania do odkrywania narzędzi. W ten sposób zebrałem już 162 narzędzia w 54 blokach.

Wylosuj swój zestaw narzędzi

Grafika przedstawiająca bloki niezbędne do modułu losowania w bocie na Facebooku.


Użytkownicy angażują się z dwóch powodów. Są ciekawi kolejnych narzędzi oraz zawsze pozostaje element: „czy odkryłem już wszystko?”.

Świetne rozwiązanie, które zapewnia dodatkową interakcję z botem (marką), a przy okazji jest cholernie proste do wdrożenia.

Przeczytaj poradnik: Jak wdrożyć moduł losowania w bocie na Facebooku?


A gdyby to tak połączyć? 

Wyobraźnia działa?

To dobrze, bo wszystkie opisane mechanizmy mogą ze sobą współgrać. Zaangażowanie na Facebooku możesz budować poprzez interakcję na fanpage’u, ale także w Messengerze. Obydwa te miejsca świetnie się uzupełniają i w moim przekonaniu ta „relacja” będzie zyskiwała na sile.

Kończąc, jestem ciekaw, jakie są Twoje ulubione metody, aby angażować swoich fanów na Facebooku. Daj znać w komentarzu i porozmawiajmy. 

Udostępnij:
POPRZEDNI WPIS
Quiz na Messengerze – poradnik. Jak go wdrożyć?
CZYTAJ NASTĘPNY WPIS
5 chatbotów na Messengerze dla marketerów. Przegląd chatbotów.
O autorze
Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Przez ten czas odkryłem setki narzędzi. Są wśród nich te, które mogą pomóc Ci w codziennej pracy. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple. Zawodowo związany z Brand24.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

Przeglądanie witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie Więcej informacji

Ciasteczka cookies na tej stronie są włączone, aby dostarczyć Ci najlepszy możliwy sposób przeglądania. Jeśli kontynuujesz przeglądanie strony, bez zmiany sowich ustawień o ciasteczkach, lub klikniesz "Akceptuj", wyrażasz na to zgodę.

Zamknij