597 wizyt 597 wizyt 597 wizyt
15 49.0138 8.38624 1 4000 1 https://mateuszczech.pl 300
targetowanie-na-facebooku

Targetowanie na Facebooku – poradnik.

598 wizyt
Targetowanie na Facebooku to możliwość docierania do osób o idealnym profilu dla naszej marki, naszego produktu. To wyjątkowe narzędzie, które na pozór jest proste dla większości. Ilość danych, które posiada  Facebook na nasz temat jest niewyobrażalnie wielka. Dla reklamodawców to bardzo dobra informacja i pewnego rodzaju gwarant, że kreacje reklamowe zobaczą Ci na których nam zależy. Za te możliwości jesteśmy w stanie płacić setki tysięcy miesięcznie. W tym tekście pokażę Ci czym jest i na czym polega targetowanie na Facebooku.

Z tekstu dowiesz się:

– czym jest targetowanie,

– na czym polega wykluczanie odbiorców,

– w jaki sposób budować grupy w oparciu o cechy wspólne,

– w jaki sposób analizować swoich obecnych klientów za pomocą bazy mailingowej,

– dowiesz się o swoich preferencjach reklamowych.


Targetowanie na Facebooku to bardzo precyzyjne narzędzie, które w odpowiednich rękach stwarza ogromną przewagę i generuje zyski. Powód? Bardzo prosty. Twój przekaz marketingowy trafia do osób, które są zainteresowane Twoim produktem lub do osób z myślą o których produkt lub usługa powstała. To bardzo ważne. Wymaga to czasu, ale efekt jest tego wart. Słowo. W dobie Internetu, plików cookies można (wręcz trzeba)analizować, segmentować swoich obiorców w celu znalezieniu grupy, która najlepiej konwertuje. Osobiście korzystam z FastTony.es, narzędzia zewnętrznego do tworzenia reklam i w tym wpisie widoki przedstawiane będą pochodziły z tego narzędzia – nie, nie jest to wpis sponsorowany, to po prostu cholernie dobre narzędzie 🙂

 

Stwórz idealny profil swojego klienta

Zastanów się kim jest Twój idealny odbiorca. Czy jest to człowiek młody, student, a może osoba pracująca na konkretnym stanowisku, np.  Co-Founder? Interesuje się fotografią i muzyką klasyczną? Skąd pochodzi i czy mieszka w mieście. Odpowiadając stworzysz profil osoby idealnej dla Twojego produktu lub usługi. Jeżeli posiadasz więcej niż jeden produkt w swojej ofercie, które są skierowane dla różnych grup powinieneś stworzyć dla każdego z nich odrębny profil, personę. To ważne.

 

Wykluczanie określonych cech użytkowników

To bardzo, bardzo ważne. Niewiele osób nadal z tego korzysta – myślę, że wiele osób nie docenia możliwości wykluczania konkretnych zbiorowości. To ogromny błąd i zdarza się, że wykluczenie odbiorców potrafi podnieść konwersję. Żebyś lepiej zrozumiał na czym polega wykluczanie użytkowników przedstawię Ci to na przykładzie. Jeszcze ku przypomnieniu – wykluczać możesz wykorzystując wszystkie możliwości jakie oferuje system reklamowy (wiek, kraj, zainteresowania, zachowania, wykształcenie, stanowisko, stan cywilny itd.).

[easy-subscribe design=”design7″]

Jesteś organizatorem wydarzeń związanych z biznesem. Twoją grupą docelową są wszyscy studenci z Wrocławia, którzy interesują się biznesem i tematami pochodnymi, które są poruszane podczas wydarzenia. Po wprowadzeniu określonych cech otrzymałeś grupę osób potencjalnie zainteresowanych. Po co, więc wykluczać? Już mówię.

 

Należy to traktować na tej samej zasadzie jak tworzenie profilu idealnego Twojego kandydata. Targetowanie na Facebooku polega na budowaniu jak najdokładniejszych grup docelowych. I tak jak określałeś czym się interesują osoby w Twoim targecie, tak samo powinieneś określić czym się nie interesują. Pozwoli Ci to wykluczyć osoby, które na pozór wydają się być zainteresowane Twoim wydarzeniem. W przypadku studentów z Wrocławia i wydarzenia biznesowego, czy nie warto wykluczyć np. studentów uczących się na uczelni teologicznej? Nie chodzi o to, że studenci z uczelni teologicznej nie mogą się interesować biznesem, ale ilu z nich spotkałeś na swoich wydarzeniach do tej pory? Przemyśl to.

 

targetowanie na facebooku

 

Zawieranie określonych grup

Podczas targetowania na Facebooku dodajesz kolejne zainteresowania i zachowania swoich użytkowników. Powiększasz w ten sposób zbiór osób, które pasują do Twojego profilu idealnego. Postaram Ci się wytłumaczyć na czym to polega na kolejny przykładzie. Wróćmy do szamponu dla kobiet. Określasz kolejne cechy, zainteresowania i zachowania Twojej grupy odbiorców np. dba o włosy, lubi markę Garnier i interesuje się zabiegami upiększającymi.W momencie, kiedy dodajesz kolejne kategorie Twoja grupa docelowa się powiększa. W tym momencie masz zbiór osób, które interesują się chociażby jedną z w/w cech. A, czy nie lepiej budować grupę osób, które posiadają wszystkie trzy cechy jednocześnie? Czy w ten sposób nie zmaksymalizujesz grupy zainteresowanych? Zastanów się, a ja pokażę Ci w jaki sposób wykorzystać zakładkę Advanced.

 

 W tym miejscu możesz dodawać kolejne zainteresowania budując zbiór osób posiadających wszystkie z pożądanych przez Ciebie cech, zachowań, czy ukończonych szkół wyższych. Jeżeli rekrutujesz do swojej pracy i zależy Ci na studentach z konkretnych uczelni w łatwy sposób możesz do nich dotrzeć korzystając z tej zakładki. Kolejne cechy dodajesz po kolejnych & (common part), a ich ilość jest nieograniczona.

 

 targetowanie na facebooku

 

Synergia to prawdziwa moc

Nic nie szkodzi na przeszkodzie, abyś jednocześnie korzystał z wykluczania i zawierania podczas targetowania na Facebooku. To właśnie wykorzystanie tych dwóch opcji podnosi konwersję kampanii i sprawia, że maksymalizujesz dotarcie do osób na których Ci zależy.
Warto także tworzyć różne konfiguracje grup docelowych na zasadzie przeciwieństw i obserwować, która z nich najlepiej konwertuje. Jeżeli posiadasz bazę mailingową swoich klientów to możesz na jej podstawie stworzyć Custom Audience, a następnie przeanalizować ją za pomocą Audience Insights (jeżeli liczy więcej niż 1000 osób).

 

Zobacz jak Facebook postrzega Ciebie

Każdy z nas ma określone zainteresowania, zachowania. Lubimy określone profile, podejmujemy interakcję z konkretnymi profilami. Dzielimy się zdjęciami i wideo. To wszystko to wielkie wyzwanie dla algorytmów Facebooka. To właśnie na ich podstawie Facebook dobiera grupy docelowe dla wszystkich reklamodawców. Swoje preferencje reklamowe możesz na szczęście edytować, aby otrzymywać treści, które nas interesują. Sprawdź swoje preferencje reklamowe (kliknij). Ostrzegam: można się zdziwić.

 

Targetowanie na Facebooku

 

[easy-subscribe design=”design7″]


Jeżeli chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami, narzędziami to zachęcam Cię do śledzenia mnie w sieci. Sprawdź też mój Instagram, gdzie opowiadam trochę więcej o wybranych narzędziach. A jeżeli lubisz mieć wszystko u siebie i otrzymywać nowości jako pierwszy to zapisz się na mój newsletter.

Udostępnij:
Kategoria:Poradniki, zhome
POPRZEDNI WPIS
Test nekrologu. Dlaczego go potrzebujesz?
CZYTAJ NASTĘPNY WPIS
4 narzędzia, których nie znasz, ale pokochasz.
O autorze
Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Przez ten czas odkryłem setki narzędzi. Są wśród nich te, które mogą pomóc Ci w codziennej pracy. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple. Zawodowo związany z Brand24.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

Przeglądanie witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie Więcej informacji

Ciasteczka cookies na tej stronie są włączone, aby dostarczyć Ci najlepszy możliwy sposób przeglądania. Jeśli kontynuujesz przeglądanie strony, bez zmiany sowich ustawień o ciasteczkach, lub klikniesz "Akceptuj", wyrażasz na to zgodę.

Zamknij