1 626 wizyt 1 626 wizyt 1 626 wizyt
15 49.0138 8.38624 1 4000 1 https://mateuszczech.pl 300
remarketing-facebook

Remarketing na Facebooku. Krok po kroku.

1 627 wizyt

Możliwości reklamowe w najpopularniejszym serwisie zwiększają się każdego miesiąca. Nie ma w tym dziwnego. Ilość danych o użytkownikach jest potężna. To właśnie informacja o użytkowniku z punktu widzenia reklamodawcy jest tu kluczowa. Obok kreacji reklamowych prowadzących do zrealizowania określonego celu (konwersji, zapisu na newsletter), działa gałąź odpowiedzialna za remarketing. Jest on niczym innym jak wzmocnieniem przekazu reklamowego u odbiorcy, który zetknął się już z naszym produktem, czy usługą. Jak się za niego zabrać w obrębie Facebooka? Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części tekstu.

Remarketing na Facebooku opiera się o tworzenie odpowiednich grup odbiorców, które tworzone są w oparciu o dane pochodzące z naszej strony, czy landing page. Takie grupy nazywamy Custom Audiences. Parę dni temu Facebook umożliwił także remarketing w oparciu o wideo oraz kampanie Lead Ads, pisałem o tym o tutaj. Do remarketingu wykorzystywane są także narzędzia zewnętrzne, które dają dostęp do niedostępnych nigdzie indziej funkcjonalności. Ale zacznijmy od początku.

Piksel Facebooka

Jest to podstawowe element, aby rozpocząć remarketing na Facebooku. To dzięki pikselowi (w rzeczywistości jest wymiarów 1×1) jesteśmy w stanie budować grupy odbiorców dopasowane do naszych celów remarketingowych. Ważna rzeczą jest, że piksel jest w stanie monitorować aż 8 zdarzeń, które możemy wykorzystywać do naszych reklam (optymalizować je pod tym kątem i być za to rozliczani, czyli płacić za rzeczywisty efekt). Niebawem napiszę o tym osobny tekst.
remarketing na facebooku
Dzięki niemu jesteśmy w stanie tworzyć odpowiednie grupy odbiorców dla konkretnych zdarzeń. Innymi słowy, będziemy w stanie lepiej dopasować rodzaj i format reklamy, co w połączeniu z komunikacją stanowi efektywne do generowania zysku.

 

Custom Audiences

 To właśnie na podstawie grup odbiorców będziemy przeprowadzali remarketing. I tu zaczynamy rozróżniać kampanie remarketingowe ze względu na dane na których będziemy opierali swoje reklamy. Możemy wyszczególnić grupy ze względu na:

 

 Czas spędzony na naszej stronie

To opcja dzięki, której dotrzemy do wszystkich osób które w ostatnich 30 dniach trafiły na naszą stronę, gdzie mamy wgrany Piksel Facebooka (bez niego nie będzie możliwe stworzenie jakiejkolwiek grupy custom audiences). Domyślnie ustawiona jest wartość 30 dni, lecz nie ma problemu, aby wartość ustawić na 1 dzień. W ten sposób dotrzemy z naszą reklamą do osób, które dzisiaj odwiedziły naszą stronę. Będą to osoby, które kojarzą naszą markę, blog i jest wysokie prawdopodobieństwo, że zareagują w określony sposób. Poniżej przykład w jaki sposób można wykorzystać ten typ remarketingu. Jest to tylko przykład – nie napisałem jeszcze żadnego e-booka. Jeszcze.

[easy-subscribe design=”design7″]

 Kategorie treści

Remarketing na Facebooku pozwala nam  na dotarcie do osób, które odwiedziły konkretną podstronę naszego serwisu. Nie musimy się jednak ograniczać do pojedyńczego wpisu. Trudno jest nadążyć nad ilością produkowanego contentu i za każdym razem tworzyć osobną grupę. Możemy zatem wykorzystać kategorię wpisów.  Skoro zainteresował mnie jeden wpis z dotyczący np. Narzędzi to jest wysokie prawdopodobieństwo, że zainteresują mnie kolejne z tej samej kategorii. Oczywiście można tworzyć grupę z konkretnej podstrony, ale o tym będzie niżej.
Ważne, aby pamiętać że wszystkie wpisy z danej kategorii muszą mieć wspólną część dla wszystkich wpisów z danej kategorii (http://couczecha.pl/category/tools/). Ta metoda świetnie sprawdza się przy sklepach, które oferują wiele produktów z danej kategorii. Ten sposób remarketingu pozwala nam zbudować grupy odbiorców, którzy interesują się konkretnymi kategoriami w obrębie naszej marki. W rękach marketerów taka wiedza pozwala na jeszcze precyzyjniejszy marketing, efektywniejszy marketing.
Jeżeli nie chcemy prowadzić remarketingu dla całej kategorii możemy ograniczyć go do konkretnego linku. Sam osobiście w ten sposób docierałem do osób ze swoim Quizem dotyczącym Twittera (pamiętasz?). Wykorzystałem remarketing na wszystkie osoby, które wcześniej odwiedziły wpis o darmowych narzędziach do pracy z Twitterem.

 

Kombinacje podstron

Czasem zdarza się tak, że użytkownik dochodzi do pewnego etapu na naszej stronie, czy ścieżce zakupowej, lecz nie dochodzi do końca. Innymi słowy nie dochodzi do konwersji – weźmy za przykład zapis do newslettera. Do tego idealnie sprawdza się kombinacja dwóch linków. Gdybyśmy wykorzystali do tego metodę z podpunktu drugiego zadziałaby się następująca rzecz. Dotarlibyśmy do osób które dotarły na stronę zapisu oraz do osób, które się zapisały. Dzięki wykorzystaniu kombinacji jesteśmy w stanie wykluczyć osoby, które się zapisały. To istotna różnica. Nie chciałbyś widzieć reklamy, która zachęca Cię do zapisu pomimo, że już jesteś zapisany. To niekorzystne zarówno z Twojego jak i mojego punktu widzenia.

Zaangażowanie

Remarketing może służyć także do pobudzenia odbiorcy, który z różnych powodów przestał zaglądać na naszą stronę.
Ten sposób remarketingu pozwoli Ci przypomnieć o osobach, które z jakiś powodów przestały odwiedzać Twoją stronę. Być może o niej zapomniały, bo nie dawałeś im impulsów żeby o Tobie pamiętali. To skuteczna metoda, aby zaangażować ponownie swoich czytelników.

 

Remarketing dzięki API

Nie ukrywam, że od początku korzystam z zewnętrznych narzędzi do budowania kampanii. FastTony.es to narzędzie, które daje mi dostęp do możliwości, które nie są dostępne wewnątrz Facebooka. W przypadku remarketingu to istotne za sprawą trzech dodatkowych opcji.

fasttony-es

Dzięki FastTony możemy docierać do osób, które odwiedziły stronę określoną ilość razy, bądź mieszczącą się w danym przedziale liczbowym. W ten sposób mogę kierować komunikacją jeszcze precyzyjniej już od pierwszej wizyty.
Czas spędzony na stronie – dzięki tej opcji jesteśmy w stanie precyzyjnie określić osoby, które spędziły na stronie tylko 10 sekund i odróżnić je od tych, które spędziły na niej minutę. Z punktu widzenia marketera to zasadnicza różnica w segmentacji odbiorcy.

 

Remarketing ze względu na kwotę wydaną w  naszym sklepie? Tak, to możliwe. Od dziś możesz segmentować klientów ze względu na wartość ich koszyków. Segmentacja klienta ze względu na tego, który wydaje 10 zł, a tego który wydaje 100 zł jest zasadnicza. Chociażby pod kątem dobrania oferty w reklamie.

 

Narzędzia, które Ci pomogą w remarketingu

  1. FastTony – tak jak wspomniałem wcześniej, daje dostęp do nowych możliwości, a dzięki temu stwarza przewagę nad konkurencją.
  2. Pixel Helper – jest to wtyczka do Chrome, która w łatwy sposób sprawdzi, czy Twój piksel działa poprawnie.

remarketing na facebooku


[easy-subscribe design=”design7″]

Remarketing pozwala nam przede wszystkim w precyzyjny sposób dotrzeć do odpowiednich osób z odpowiednim przekazem reklamowym. I co najważniejsze w jasno określonych warunkach i czasie.  Jest to metoda skuteczna, która bazuje na wcześniejszych doświadczeniach użytkownika z naszą marką, czy produktem. Facebook precyzyjnie wykorzystuje ilość danych, które zbiera co przekłada się na wysokie wskaźniki efektywności kampanii.

Jeżeli chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami, narzędziami to zachęcam Cię do śledzenia mnie w sieci. Sprawdź też mój Instagram, gdzie opowiadam trochę więcej o wybranych narzędziach. A jeżeli lubisz mieć wszystko u siebie i otrzymywać nowości jako pierwszy to zapisz się na mój newsletter.
Udostępnij:
POPRZEDNI WPIS
Skuteczna komunikacja w 6 krokach.
CZYTAJ NASTĘPNY WPIS
Test nekrologu. Dlaczego go potrzebujesz?
O autorze
Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Przez ten czas odkryłem setki narzędzi. Są wśród nich te, które mogą pomóc Ci w codziennej pracy. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple. Zawodowo związany z Brand24.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

Przeglądanie witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie Więcej informacji

Ciasteczka cookies na tej stronie są włączone, aby dostarczyć Ci najlepszy możliwy sposób przeglądania. Jeśli kontynuujesz przeglądanie strony, bez zmiany sowich ustawień o ciasteczkach, lub klikniesz "Akceptuj", wyrażasz na to zgodę.

Zamknij