6 471 wizyt 6 471 wizyt 6 471 wizyt
15 49.0138 8.38624 1 4000 1 https://mateuszczech.pl 300
moje-narzedzia

Moje narzędzia

6 472 wizyt

Czym byłby ten blog, gdyby nie narzędzia? Jak mógłbym o nich pisać o, gdybym nie podzielił się swoimi, z których korzystam na co dzień. Istnieje bowiem spora szansa, że niektóre z nich pomogą także Tobie, ponieważ są uniwersalne. Tekst ten jest aktualizowany na początku każdego miesiąca. Wynika to z tego, że czasami znajduję alternatywę dla obecnego rozwiązania. Znajdziesz tutaj pełen przekrój narzędzi, które wykorzystuję w swojej pracy.


Laptop:

MacBook Pro 13” Retina z dyskiem SSD – szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie przesiadki na Windowsa, pomimo że mój Lenovo działał całkiem sprawnie. Jednak cały ekosystem (zwłaszcza pomiędzy telefonem, tabletem i komputerem) sprawia, że powrót byłby bolesny. Początkowo bałem się 13″, lecz teraz nie wyobrażam sobie pracy na większym sprzęcie. Mobilność, szybkość to cechy, które zdecydowanie pomagają w codziennej pracy. Czasami jednak brakuje mi dobrego tytułu gry, aby zarwać kilka godzin snu 🙂

Newsletter:

MailerLite – przesiadłem się z Freshmaila przede wszystkim z powodu dostępnych tu szablonów. Są nowoczesne i minimalistyczne. #megusta Dodatkowym plusem są wbudowane (ładne!) popupy. Obecnie też nie ponoszę kosztów związanych z wysyłką, ponieważ mieszczę się w limicie 1000 subskrybentów. Posiada swoją wtyczkę do bloga, dzięki której w łatwy sposób zintegrujemy naszą bazę z formularzami we wpisach.

Grafika:

Snappa – to narzędzie, które uwielbiam za nowoczesne szablony. Narzędzie jest płatne, lecz to mój prywatny faworyt. Więcej opisałem we wpisie na temat narzędzi do tworzenia grafiki online. Przeczytaj.

Canva – edytor online, który posiada spore możliwości. Wykorzystuję głównie do szybkiej edycji grafik; przede wszystkim nanoszenie tekstu oraz proste filtry. Plusem jest historia wszystkich utworzonych obrazów oraz gotowe rozmiary dla większości platform social media – kto by je spamiętał.

Pablo – edytor od Buffera. Świetny w swojej prostoście – posiada wyszukiwarkę obrazów z kilku banków zdjęć. Alternatywa dla Canvy.

Obróbka zdjęć na telefonie: 

VSCO – świetna aplikacja, która oprócz edytora oferuje dostęp do społeczności. Posiada mnóstwo filtrów – zarówno bezpłatnych jak i płatnych.

Snapseed – całkowicie darmowa aplikacja, która oferuje mnóstwo opcji. Od narzędzi, filtry po opcje edycji twarzy. Rozwiązanie od Google, które oferuje także zaawansowane opcje jak balans bieli, czy edycję krzywych kolorów. Obecnie to moja ulubiona aplikacja.

narzędzia do instagrama

Bot na Messengerze:

Chatfuel – darmowe narzędzie, które umożliwia stworzenie własnego bota w kilka sekund. Wykorzystuję go do dostarczania Prasówki zSieci bezpośrednio na Messengerze. Pozwala tworzyć rozbudowane scenariusze oraz automatyzować proces dzielenia się treścią. Chatfuel stworzył kolejny kanał dotarcia do odbiorcy, który jest odporny na wszelkie zmiany w algorytmach Facebooka. Poradnik jak stworzyć własnego bota znajdziesz tutaj.

bot na facebooku

Facebook Ads:

FastTony.es – polski kombajn, który daje dostęp do nowości praktycznie od razu. Posiada wbudowane opcje takie jak Audiences Knowledge, czy Stream Live za pomocą reakcji. Oprócz tego daje nam dostęp do większej ilości przycisków CTA, czy inteligentnego piksela Facebooka.

fasttony-es

Instagram:

HashMe – skuteczne # pozwalają Ci się przebić do szerszego grona odbiorców. Dobrze dopasowane podnoszą zaangażowanie. HashMe to aplikacja, która pomoże Ci dobrać optymalną ilość hasztagów (maksymalnie 30). Aplikacja zaproponuje Ci je na podstawie zrobionego zdjęcia lub jednego #, który podasz sam. Z pośród propozycji możesz wybrać te, które Cię interesują i od razu skopiować. Aplikacja jest dostępna zarówno na Androida jak i na systemy z iOS. Prosta i skuteczna.

narzędzia do instagrama

Edytor tekstu:

iBear – minimalistyczny edytor, którego pozbawiono wszelkich rozpraszaczy w postaci pasków edycji itp. W swojej prostocie pozwala w 100% skupić się na pisaniu tekstu. Nowoczesny design i przyjazny interfejs sprawia, że praca na nim należy do przyjemnych. Inteligentne formatowanie *(nagłówki, pogrubienie)* do WordPressa jest jego olbrzymią zaletą. Tekst bowiem wygląda identycznie, po przeniesieniu go na blog. Jest dostępny tylko na systemy macOS, lecz alternatywą dla wszystkich pozostałych jest Evernote z którego do tej pory korzystałem. Polecam obydwa rozwiązania.

ibear

Czytelnia:

Feedly – ogromne możliwości w pięknie opakowanym narzędziu. To czytnik RSS za pomocą, którego wszystkie treści z interesujących mnie blogów i serwisów są w jednym miejscu. Posiada także aplikację na Macbooka – świetną zresztą. Posiada możliwość grupowania konkretnych serwisów i blogów dzięki czemu przeglądanie treści jest jeszcze prostsze.

Feedly

Podcasty:

Podcast – wbudowana aplikacja w mojego iPhone. Analogiczna biblioteka do tej z iTunes. Zamiast filmów mamy tutaj zbiór zarówno polskojęzyczne jak i zagraniczne podcasty.

Planowanie treści:

Google Sheets – kalendarz treści stworzyłem w dokumentach Google. 12 arkuszy podzielonych ze względu na miesiąc i każdy z nich rozdzielony na konkretne dni. Testowałem wiele gotowych rozwiązań, lecz własnoręcznie zrobiony kalendarz sprawdza mi się najlepiej. Możesz go pobrać za darmo tutaj.
Social Sprout – planowanie publikacji na moich kanałach odbywa się za pomocą tego serwisu. Niedawno odkryłem, ale jestem zakochany i z całą pewnością wykupię pełny dostęp. Agregat dla mojego Twittera, Instagrama, Facebooka – do tego łączy się z Feedly, przez co wszystko mam w jednym miejscu. Po prostu świetne narzędzie!

moje narzedzia

Buffer – przez długi okres czasu nie korzystałem z Buffera. Planowałem treści w SocialSprout, lecz po odświeżeniu interfejsu stał się moim numerem jeden. Aplikacja mobilna (CUDO!) pozwala mi w łatwy sposób planować publikacje bezpośrednio z telefonu. Usability sprawia, że czas, który poświęcam na zaplanowanie treści w kanałach znacząco się zmniejszył. Posiada także wersję webową, a w nim kalendarz treści, czy analitykę udostępnianych treści. Obecnie korzystam z wersji darmowej, ale niebawem przesiądę się na wersję płatną.

SlideShare:

Keynote – do budowania prezentacji wykorzystuję odpowiednik Power Pointa dla systemów macOS. Minimalistyczne, inteligentne i z dostępem do mnóstwa szablonów.

Wtyczki:

Easy Social Share Buttons – wtyczka odpowiadająca za przyciski do dzielenia się treścią. Wtyczka jest płatna, ale możliwości które oferuje są ogromne (sam do tej pory jeszcze się jej uczę). Pozwala zaprojektować osobne przyciski pod laptopa, telefon, czy tablet – możliwości, które oferuje jest mnóstwo.

Yoast SEO – czyli wtyczka, która w prosty sposób przypomina mi o ustaleniu słów kluczowych oraz optymalizacji wpisów pod tym kątem. W przejrzysty sposób punktuje rzeczy, które są do poprawy i nie wymaga wiedzy specjalistycznej z dziedziny SEO.

Pozostałe wtyczki to: Loco Translate, Instagram Feed, EU Cookie Law, Contact Form 7, Disqus Comment System, Official MailerLite Sign Up Forms.

Muzyka:

Brain.fm – jeżeli szukasz muzyki, która pozwoli Ci się w pełni skupić na tym co robisz to gorąco polecam. Do dyspozycji mamy trzy rodzaje muzyki: focus, relax oraz sleep. Szczerze mówiąc to w trybie skupienia pozwala mi się kompletnie wyciszyć i skupić na pracy przez co moja produktywność znacznie wzrasta. Z opcji Sleep nie miałem okazji korzystać, ale śmiem twierdzić, że działa równie skutecznie. Polecam gorąco!

Brain-fm

Zarządzanie social media:

Sprout Social – odkryłem dość niedawno to narzędzie, ale jestem zakochany. Kombajn na miarę Hootsuite tylko bardziej przyjazny użytkownikowi. Przepiękny interfejs oraz ogromne możliwości. Integruje się z Twitterem, Instagramem, Facebookiem, LinkedIn, Google+ a nawet z Feedly! Posiada wbudowany kalendarz treści z zaplanowanymi postami oraz inteligentne planowanie godzin. Olbrzymim plusem jest integracja z czytnikiem RSS – wszystko w jednym narzędziu, dzięki czemu dzielenie się wartościowym contentem stało się dużo prostsze. Są statystyki, są raporty – jest także cena, która zaczyna się od 59$, więc drogo.

ifttt.com – narzędzie pozwala zautomatyzować niektóre procesy na naszych kanałach. Za pomocą receptur jesteśmy w stanie stworzyć proste zasady zgodne z hasłem If This Then That. Jeżeli, więc wrzucisz zdjęcie na Instagram to zostanie ono automatycznie zapostowane np. na Twitterze z określonym komunikatem, który możesz wybrać. Pozwala zaoszczędzić czasu. Receptur jest całe mnóstwo i wspiera większość serwisów typu Medium, Facebook, a nawet inteligentne żarówki Hue.

ifttt-com

 

TODO:

Todoist – długo szukałem odpowiedniego narzędzia do planowania zadań własnych zadań. Zarówno prywatnych jak i zawodowych. Todoist to aplikacja, którą polecało mi wiele osób, lecz dopiero niedawno wdrożyłem ją u siebie. Świetne narzędzie, które posiada inteligentne powiadomienia i planowanie zadań, które się np. powtarzają. Mamy możliwość ustawienia zadania np. co 2 dzień lub w każdy poniedziałek każdego miesiąca. To olbrzymi plus, ponieważ nie musimy jednego zadania kopiować w cały kalendarz. Wersja darmowa jest trochę okrojona (brakuje chociażby notatek), ale pracuję na niej od dwóch miesięcy i działa. W sposób przejrzysty pozwala rozplanować cały dzień i usystematyzować pracę.

Nozbe — choć Todoist to świetne narzędzie to przestało się sprawdzać. Wraz ze wzrostem projektów, które rozpocząłem, zaczęło mi brakować funkcji — kalendarz to jedna z nich. Po czterech dniach robienia researchu zdecydowałem się na polski produkt Nozbe. Aplikacja, która łączy w sobie prostą listę TODO z zarządzaniem projektami. Do tego posiada kalendarz, notatki, aplikację mobilną i desktopową. Wdrożenie narzędzia w życie zajęło mi trzy godziny. Aplikacja oferuje cykliczne zadania, powiadomienia. Jeżeli prowadzisz do 5 projektów jednocześnie, to narzędzie jest w pełni darmowe. Decydując się na wersję płatną, zapłacimy od 24 zł za miesiąc (przy rozliczeniu rocznym). Myślę, że przy szeregu funkcjonalności, jakie oferuje narzędzie, jest do zaakceptowania.

Nozbe

Integracje:

Zapier – jeżeli korzystasz z usług, które nie posiadają wbudowanych integracji to zapewne dzięki narzędziu Zapier można je połączyć. Podobne zasadą do ifttt.com tyle, że dla konkretnych narzędzi. Łączysz za pomocą API obydwa narzędzia, a Zapier jest buforem pomiędzy nimi. Jeżeli narzędzie A wykona określoną akcję to narzędzie B w określony sposób zareaguje. Proste i intuicyjne narzędzie, które pozwala nam zaoszczędzić długich godzin.

zapier-com

Analityka:

Google Analytics – narzędzie od Google, które pozwala mierzyć cały ruch na stronie i dzielić go na poszczególne podstrony, sekcje. Bez niego ani rusz.

 


 

A Ty z jakich narzędzi korzystasz podczas codziennej pracy? Pochwal się w komentarzy swoimi ,,zabawkami” – chętnie je sprawdzę. Być może znajdę lepszą alternatywę lub rozszerzę swoje biurko.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

Przeglądanie witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie Więcej informacji

Ciasteczka cookies na tej stronie są włączone, aby dostarczyć Ci najlepszy możliwy sposób przeglądania. Jeśli kontynuujesz przeglądanie strony, bez zmiany sowich ustawień o ciasteczkach, lub klikniesz "Akceptuj", wyrażasz na to zgodę.

Zamknij