2 294 wizyt 2 294 wizyt 2 294 wizyt
15 49.0138 8.38624 1 4000 1 https://mateuszczech.pl 300
ai-w-marketingu-blogpost

Marketing w świecie AI, machine learning’u. Przegląd narzędzi.

2 295 wizyt

O wykorzystaniu AI mówi się dużo. Część osób zauważa, że dość często mylona jest z botami na Messengerze. To fakt, co nie oznacza, że w Messengerze nie jest wykorzystywana sztuczna inteligencja. Rozpoznawanie obrazu? No dobra, rozpoznawanie wideo, może być? A to dopiero początek. Zapraszam do lektury.

Kilka słów na początek…


Narzędzia wykorzystują AI w różnym stopniu. Ten tekst ma na celu pokazanie możliwości jej wykorzystania w marketingu. I pamiętaj, żadne narzędzie nie zrobi za Ciebie. O ich doborze powinien decydować Twój cel, potrzeba, a nie na odwrót. Jednakże zachęcam do sprawdzenia każdego z nich, odwiedzając, chociażby stronę.

W tym tekście nie wspominam o kombajnach, rozwiązania typu IBM Watson, czy Siri. Znajdziesz tu narzędzia do zarządzania e-mailami, optymalizacji reklam, czy poprawie konwersji na Twojej stronie. Dodatkowo w Customer Chat dorzuciłem 3 dodatkowe narzędzia, więc śmiało. Mam nadzieję, że będą służyły.

Clarifai — skan obrazu i wideo


Monitoring wideo, rozpoznawanie obiektów. Do tego w wersji za darmo? To możliwe z Clarifai. To nic innego jako dostęp do API do silnika tego narzędzia. Co ciekawe posiada wsparcie dla języka polskiego, lecz bazuje po prostu na tłumaczu Google’a.

ai-w-marketingu

Clarifai umożliwia na analizę twarzy, czy kolorów. To serio potężny silnik, który w połączeniu z rozwiązaniami do analizy treści może stanowić mocny argument.

Możecie przetestować rozwiązanie za darmo: https://clarifai.com/demoPosiada także plan darmowy, który jest ograniczony ilością wykonanych akcji.

Astro  Twoja skrzynka e-mail Ci podziękuje


Astro, pomoże Ci zorganizować Twoją skrzynkę/ki pocztowe. Jest jedno, ale. Narzędzie jest dostępne tylko na systemy macOS.

No, ale kto jeszcze używa Windowsa? 😉

Silnik AI analizuje przychodzące wiadomości i przepuszcza przez swoje filtry. W ten sposób notyfikacje otrzymujesz tylko o tych ważnych. Pozostałe lądują do folderu Inne.

ai-w-marketingu


 

Sprytny jest!

Astro codziennie odzywa się i aktualizuję listę ważnych adresów, czy wiadomości. Dodatkowo każdy z maili możesz zapisać na później. Taka przypominajka, dzięki, której o wybranej godzinie i dniu Astro przypomni Ci o wiadomości. Posiada także planowanie wysyłki.

ai-w-marketingu


Integracja ze Slackiem, czy Amazon Alexa sprawiają, że korzystam z tego rozwiązania od początku. Wymaga trochę wprawy na początku, ale warto. Od kilku dni na skrzynkę mailową patrzę spokojniej.

No i jaka to jest piękna strona!!! Czy to może nie działać? #OczyKupiły

Revealbot —  płać za reklamy, które działają


Reveal bot to narzędzie dedykowane dla osób, które zajmują się reklamą w sieci. Od Facebook Ads po AdWordsy. Jego głównym zadaniem jest pomoc przy optymalizacji reklam. Wszystko za sprawą reguł, które możesz zdefiniować w panelu.

ai-w-marketingu


 

To nie wszystko!

Dodatkowo możesz utworzyć automatyzacje, które będą uruchamiały kampanie za Ciebie. Możesz zdefiniować cel kampanii, czy wybrać Twoją grupę odbiorców. To na co warto zwrócić uwagę to automatyczne raporty, które w formie podsumowania możesz otrzymać mailowo lub na Slacku (świetne!).

W połączeniu z rozwiązaniem Leadza (bot na Messengerze), który optymalizuje Twoje kampanie stanowi mocny arsenał. Oczywiście nie jest to klasyczne AI, aczkolwiek nie mogło tych rozwiązań zabraknąć w tym tekście.

Jest ich sporo. Serio.


AI dla większości moich znajomych kojarzy się z czymś, co istnieje, ale obecne będzie za kilka lat. Nic bardziej mylnego. Istnieją setki, tysiące rozwiązań wykorzystujących uczenie maszynowe, czy przetwarzanie języka. Głównymi problemami tych rozwiązań na dzień dzisiejsza to wysoka cena lub brak dostępu w wersji testowej. Zwłaszcza ten drugi scenariusz jest często spotykany.

Dla przykładu, rozwiązanie do optymalizacji stron. W czasie rzeczywistym analizuje i personalizuje układ pod preferencje użytkownika. Nie udało mi się go przetestować, ale zrobię to w najbliższym czasie. Mowa o Liftigniter. Warto dodać do pocketa.

Customer Automation Service?

Co otrzymamy w połączeniu ze sztuczną inteligencją, uczeniem maszynowym i botami? Dodamy analitykę i wsparcie sprzedaży. Z takim założeniem powstaje Kommunicate. Platforma, czy raczej kombajn, którego zadaniem będzie wsparcie działów obsługi.

ai-w-marketing


 

Zapisz się do beta-testów

Jeżeli interesują Cię beta testy to możesz się zapisać. Platforma jest przed oficjalnym launchem. Mam spore oczekiwania wobec tego rozwiązania.

Czy marketing to wciąż marketing?


Trochę górnolotne pytanie, przepraszam. Zapewne będzie jeszcze czas i miejsce, aby na ten temat podywagować.

Odpowiadając. Jasne, że tak. Nic nie zastąpi człowieka, a prezentowane rozwiązania mają umożliwić, robić rzeczy, na które dziś brakuje czasu. I pamiętaj, że narzędzia są tylko narzędziami. Ich dobór powinien wynikać z Twoich potrzeb.

Na początku swojej drogi to narzędzia definiowały, w którym kierunku idę. To błąd, więc pamiętaj, że narzędzia powinny wspierać realizację Twojej strategii, a nie ją kreować.

Nadal Ci mało? Mam coś ekstra.

Po prawej stronie znajduje się Customer Chat. To przedłużenie Messengera (pisałem o tym tutaj), gdzie znajduje się mój bot. Znajdziesz w nim dodatkowe 3 narzędzia, co Ty na to?

Udostępnij:
Kategoria:Marketing, Narzędzia
POPRZEDNI WPIS
210 Prasówka zSieci. 16 stycznia.
CZYTAJ NASTĘPNY WPIS
211 Prasówka zSieci. 22 stycznia.
O autorze
Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Przez ten czas odkryłem setki narzędzi. Są wśród nich te, które mogą pomóc Ci w codziennej pracy. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple. Zawodowo związany z Brand24.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

Przeglądanie witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie Więcej informacji

Ciasteczka cookies na tej stronie są włączone, aby dostarczyć Ci najlepszy możliwy sposób przeglądania. Jeśli kontynuujesz przeglądanie strony, bez zmiany sowich ustawień o ciasteczkach, lub klikniesz "Akceptuj", wyrażasz na to zgodę.

Zamknij