1 782 wizyt
15 49.0138 8.38624 1 4000 1 https://mateuszczech.pl 300
Jak monitoring internetu pomaga ocenić efekty prowadzonych działań?

Jak monitoring internetu pomaga mi ocenić efekty prowadzonych działań?

1 783 wizyt

Wspomnę tylko słowem, że od 2016 roku pracuję w Brand24, a do monitoringu internetu i social media korzystam hmm… z Brand24. Mówię Ci o tym, bo moim celem nie jest, aby Cię oszukać. Nie chcę. Brand24 to narzędzie, które w 100% spełnia moje potrzeby i jest po prostu cholernie wygodne. No, ale do sedna 🤜🤛

W dzisiejszym tekście chciałbym Ci pokazać w jaki sposób monitoring social media pomaga twórcom ocenić efekty ich pracy w sieci np. zmierzyć buzz, ilość wzmianek czy dotrzeć do potencjalnych i obecnych czytelników.

Wierzę, że po przeczytaniu tego tekstu będziesz mógł się od razu zabrać za logowanie do swojego panelu 💪

Na początku 2019 roku opublikowałem dwa wpisy, gdzie udostępniłem do pobrania dodatkowe materiały. Tego typu treści są zazwyczaj chętnie udostępniane dalej. Mam tu na myśli:

Pokażę Ci na ich przykładzie w jaki sposób ocenić odbiór. Ponadto wspólnie zastanowimy się czy to wszystko idzie to w dobrym kierunku, czyli ocenimy postęp w ostatnim roku.

PSSS ⚠ Tego typu dane możesz wykorzystać w rozmowie z potencjalnymi partnerami, sponsorami czy markami negocjując 1 krem za darmo więcej ;))

Dodatkowo pokażę Ci w jaki sposób docieram do potencjalnych czytelników, którzy mogą być zainteresowani moimi treściami – #CommunityFirst

Przegląd wzmianek z projektu, gdzie monitoruję sam siebie – to trzeba mieć ego 😉

Czego się dowiesz czytając ten tekst?

  1. Jak skonfigurować projekty do monitoringu własnej marki?
  2. Jak docierać do potencjalnych czytelników?
  3. Na jakie wskaźniki zwrócić uwagę i dlaczego? + gdzie ich szukać 😉
  4. Dodatkowe funkcje, które zaoszczędzą Ci turbo dużo czasu – zakładka Podsumowanie, Slack, Raporciki PDF.
  5. Podsumowanie.

Monitoring Internetu i social media dla blogerów

Nie będę się długo rozwodził na temat korzyści jakie płyną z monitoringu internetu. Pisałem o tym tutaj. Chcę byś tylko pamiętał, że social listening to jedna z taktyk, która w przypadku blogerów czy twórców działajacych w sieci jest nad wyraz skuteczna i wdzięczna.

Jeżeli jesteś początkującym blogerem to za pomocą Brand24 możesz docierać do potencjalnych czytelników. Starsi stażem blogerzy monitoring internetu mogą wykorzystać do oceny odbioru kampanii z marką czy do zarządzania swoją społecznością w sieci.

1. Konfiguracja projektu w Brand24 ⚙

Konfiguracja projektu, który monitoruje wzmianki na mój temat

W moim przypadku monitoruję adres bloga, imię i nazwisko oraz wzmianki na Twitterze. W przypadku imienia i nazwiska wykluczam wzmianki związane z fotografią, ponieważ mój imiennik to popularny fotograf – pozdro 📸

Tak wyglądał mój ostatni rok. Sam widzisz, że wcześniej to lipa 😆

Oczywiście – ja też na początku widziałem tylko własne wpisy, ale c’mon. Jako początkujący bloger powinieneś mieć ogromny fun z każdego wpisu, a statystyki traktować jako „żywy organizm”, na którym możesz się uczyć obserwując efekty.

W marketingu nie ma nic lepszego niż praktyka i jeszcze więcej praktyki.

Samouk, Czech

Zresztą sam zobacz, że u mnie stosunkowo niedawno „coś tam” się ruszyło do przodu, więc cierpliwość popłaca.

Mój ostatni rok w ujęciu tygodniowym.

Im szybciej zaczniesz łączyć dwa światy (tworzenie i analiza) tym lepiej, ale pamiętaj – ma Ci to sprawiać przede wszystkim radość – cyferki przyjdą z czasem.


2. Jak docierać do potencjalnych czytelników?

W pierwszej części tekstu wspomniałem, że na początku swojej przygody z blogowaniem możesz widzieć wyłącznie swoją aktywność. To zdrowe i normalne, ale gdyby tak odwrócić ten proces i zacząć monitorować tematy związane z Twoimi wpisami na blogu? Związane z konkretnym zagadnieniem np. informacji o remarketingu na Facebooku czy przepisie na ciasto świąteczne.

Wyobrażam sobie, że w ten sposób „namierzysz” osoby potencjalnie zainteresowane tematami, które poruszasz na blogu. Dobrze kombinuję? 🤔

Monitorując tematy związane z Twoim blogiem, tematami Twoich wpisów otrzymasz dostęp do dyskusji użytkowników, którzy np. „ćwierkają” w poszukiwaniu listy książek o marketingu i social media.

Z łatwością znajdziesz osoby, które interesują się podróżami, kuchnią, filmami, kosmetykami i mógłbym tak wymieniać długo. Najważniejszy jest fakt, że w ten sposób docierasz bezpośrednio do osób, które szukają właśnie Ciebie, bang – jest moc?

Jak myślisz, jaka jest szansa, że mój wpis z listą 52 książek o marketingu zainteresuje Aleksandrę?
Bingo, bardzo dużaczujesz już moc monitoringu social media?


W ten sam sposób docieram do osób, które są zainteresowane:

3. Analiza odbioru projektu czy kampanii 📈

Kalendarz Marketera został opublikowany 27 grudnia, zaś lista książek marketera 2 stycznia. Zdradzę tylko, że listę książek pobrało ponad 2700 osób, a Kalendarz Marketera kolejne 5 500 osób. Coś tam się udało.

Szczerze mówiąc jestem bardzo pozytywnie zaskoczony odbiorem.

Abstrahując od liczb chciałbym Ci pokazać w jaki sposób sprawdzić jaki udział w całej dyskusji na mój temat, generują te dwa wpisy.

Weźmy Kalendarz Marketera:

Za pomocą filtrowania jestem w stanie wyodrębnić wzmianki, które odnoszą się tylko do kalendarza marketera i tym samym zmierzyć ich zasieg social media czy ilość interakcji. Sam Kalendarz zanotował ponad 300 udostępnień w sieci, lecz te wzmianki nie są brane pod uwagę.

Zakładka Analiza – centrum dowodzenia każdego kto nie boi się liczb

W zakładce Analiza znajdziesz także listę najaktywniejszych autorów czy najpopularniejsze hashtagi na podstawie Twojej aktywności w sieci.

No trudno się z tym nie zgodzić.

Obok listy najaktywniejszych autorów (osób z którymi najwięcej rozmawiasz w sieci) znajdziesz także źródła największego zasięgu, czyli do kogo warto ponownie się uśmiechnąć 🙃


Na jakie wskaźniki zwrócić uwagę? 📊

Oczywiście mógłbym tu wypisać wszystkie wskaźniki z panelu Brand24, ale nie o to chodzi. Stawiam się w pozycji osoby, która chce jak najszybciej ocenić efekty prowadzonych działań i skupimy się na 4 najważniejszych metrykach. Mowa o:

  • liczbie wyników,
  • zasięgu social media (okrutne),
  • ilości interakcji w social media,
  • sentymencie wypowiedzi.
Tak „wyglądam” w sieci za okres 2018-12-18 – 2019-03-18

Dlaczego wybrałem te 5 wskaźników? Po pierwsze są poniekąd odpowiedzią na pytania związane z zaangażowaniem, generowanym zasięgiem i odbiorem (wizerunkiem) w sieci. Po drugie istnieje turbo prosty i błyskawiczny sposób, by je analizować w Brand24.


4. Dodatkowe funkcje, które są po prostu turbo 🏎

Zakładka Podsumowanie – samo się robi 🙈

Zakładka Podsumowanie – automatyczna analiza tego co naprawdę istotne

W Zakładce Podsumowanie znajdziesz wszystko co istotne, a dodatkowo znajdziesz automatyczną analizę najważniejszych metryk. W moim przypadku wybrałem okres ostatnich 3 miesięcy, a wyświetlone wskaźniki są automatycznie porównywane do poprzednich 3 miesięcy. To samo możesz zrobić dla dowolnego okresu czasu.

Oznacza to, że nie musisz ręcznie liczyć czy ściągać Excela ze statystykami i porównywać, by odpowiedzieć na pytanie: Czy jest lepiej? Jest? 😉

Automatyczna analiza interakcji oraz zmian per źródło. Mega cenne info!

Dodatkowo w zakładce Podsumowanie znajdziesz szczegółową analizę interakcji w wybranym okresie czy zmian per źródło. To informacje, które wywołują uśmiech na buzi.


Slack – jak bez tego można żyć? 🔥

Śmieję się. Zdaje sobie sprawę, że osoby, które na co dzień nie korzystają ze Slacka wybierają e-mail lub aplikację mobilną. Niemniej jako ogromny fan Slacka nie wyobrażam sobie pracy z narzędziem bez integracji i powiadomień na kanale na Slacku.

Spędzam zdecydowanie za dużo czasu na Slacku, jeszcze więcej piszę, więc nie skłamię jak powiem, że z Brand24 korzystam w większości via Slack. Ogromna wygoda w reagowaniu na wzmianki. W sumie tyle.


Raporcik PDF – tu jest BANG! 📑

Ta funkcja przyda Ci się zarówno w sytuacji, gdy chcesz pozyskać partnera lub gdy chcesz zaraportować wyniki ostatniej kampanii. Wszystko na podstawie danych zgromadzonych w Twoich projektach. Nie chcę Ci wypisywać wszystkich elementów, które składają się na całość, bo pewnie i tak mi nie uwierzysz, dlatego po prostu sam zobacz – mój raport PDF klik.


Podsumowując

Wiesz, że tak naprawdę opowiedziałem Ci dopiero ułamek możliwości, które oferuje monitoring social media? Nie chcę Ci jednak zabierać odkrywania, bo praktyka to najlepszy nauczyciel. W moim przypadku Brand24 pomaga mi docierać do osób zainteresowanych moimi treściami jak i czytelników, którzy udostępniają treści.

Jako ciekawostkę 💡 zdradzę Ci, że do tej pory do panelu Brand24 (pl/com) zalogowałem się 7246 razy (pl: 6455, com: 791) – praktyka, praktyka.

Na koniec dodam, że podobnie jak każde narzędzie – wymaga czasu i zaangażowania ze strony użytkownika. Im dokładniej poznasz „z czym to się je” to gwarantuję Ci, że zaczniesz dostrzegać coraz więcej szans i okazji, by wykorzystać to co jest na wyciągnięcie ręki, czyli znalezione wzmianki w Twoim panelu.

Do przemyślenia, yo👋

Udostępnij:
POPRZEDNI WPIS
Baza wiedzy o chatbotach. Lista źródeł, materiałów i narzędzi.
CZYTAJ NASTĘPNY WPIS
Jak zdobywać nowych użytkowników w chatbocie? Oto 9 sposobów.
O autorze
Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Przez ten czas odkryłem setki narzędzi. Są wśród nich te, które mogą pomóc Ci w codziennej pracy. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple. Zawodowo związany z Brand24.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

Przeglądanie witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie Więcej informacji

Ciasteczka cookies na tej stronie są włączone, aby dostarczyć Ci najlepszy możliwy sposób przeglądania. Jeśli kontynuujesz przeglądanie strony, bez zmiany sowich ustawień o ciasteczkach, lub klikniesz "Akceptuj", wyrażasz na to zgodę.

Zamknij