3 285 wizyt
15 49.0138 8.38624 1 4000 1 https://mateuszczech.pl 300

Customer Chat – use cases. Nowe możliwości Messengera.

3 286 wizyt

Customer Chat to najnowsze rozwiązanie od Facebooka. Darmowa nakładka, która imituje narzędzia typu live chat. Innymi słowy, Customer Chat jest to plugin, który umożliwia Twoim użytkownikom na stronie, blogu kontaktować się z Tobą z poziomu Messengera. A jeżeli posiadasz czatbota, to możesz go zaimplementować bezpośrednio na stronę. Jak to zrobić? Jak wykorzystać? Zapraszam do lektury.

Ten tekst ma na celu pokazać Ci pewne spektrum możliwości. Przykłady są podawane po to, abyś mógł sobie zobrazować finalny efekt. Celowo pomijam kwestie związane z konfiguracją, od tego są blogi techniczne. Customer Chat to nakładka, która roszszerza dotychczasowe możliwości czatbotów i samego Messengera. Pozwala sądzić, że Messenger już niebawem stanie się jednym z głównych kanałów komunikacji.

customer chat


Kilka obserwacji na początek

Moim zdaniem to jedna z tych funkcji, która powinna przyśpieszyć rozwój Messenger Marketingu w Polsce. Oczywiście nigdy nie zastąpi dedykowanych rozwiązań tego typu. Jednakże jeżeli na poważnie myślisz o wykorzystaniu Messengera w swoich działaniach, to powinieneś się zainteresować tym rozwiązaniem.

Możliwość integracji dedykowanych scenariuszy czatbota do konkretnej strony to ogromna wartość. Pozwala to na stworzenie dedykowanych komunikatów do np. wybranego produktu, czy całej kategorii produktów.

[easy-tweet tweet=”Customer Chat to dodatkowe możliwości nie tylko dla botów, ale całego kanału jakim jest #Messenger” user=”mateuszczech_” hashtags=”facebook, messengermarketing, facebookads, customerchat”]

Ciągłość komunikacji

W moim odczuciu to ogromna wartość. Zwłaszcza gdy marketerzy coraz częściej zaczynają zabiegać o uwagę i zaangażowanie. Użytkownicy, którzy wylądowali na Twojej stronie, następnie weszli w interakcję z Customer Chat, potem zamknęli stronę bez dokonania np. zakupu, bo już wrócili na Facebooka i…

…tam czeka już Twoja wiadomość. 

Niedość, że nawiązuje do tego, co użytkownik przed chwilą robił na stronie, to jeszcze możesz go dodatkowo zachęcić. Specjalna oferta, limitowana czasowo? A może po prostu chcesz go wciągnąć ponownie, zaoferuj na początek quiz wiedzy o Twoich produktach?

Po co?

Messenger stanowi dziś idealny touchpoint. Decydując się na wykorzystanie tego kanału, warto rozważyć jego udział w różnych na różnych etapach customer journey. Kwintesencją powinno być umiejętne dopasowanie możliwości, funkcji do odpowiedniego momentu i potrzeby. A oprócz Customer Chat do dyspozycji masz pełne możliwości Facebook Ads.

Personalizacja. Hiper-personalizacja.

Activision przy premierze Call of Duty: Infinite Warfare zaangażował w ciągu pierwszych 24 godzin zaangażował 6 milionów osób. Podnosząc nie tylko buzz w sieci przed premierą, ale także budując zaangażowanie. Gdyby w tamtym okresie posiadali Customer Chat mogliby 6 milionów osób przenieść na stronę z pre-orderem zachowując ciągłość komunikacji.

[easy-subscribe design=”design8″]

Mówiąc o personalizacji mam na myśli rozwiązanie szyte na miarę. Takie, które jest dedykowane tu i teraz. Customer Chat umożliwia budowę całkowicie innych scenariuszy rozmowy, funkcji dla każdej podstrony. Mając 100 stron możesz mieć podpiętych 100 osobnych rozwiązań. W jednym, małym okienku.

Obrazując Ci ten skrajny przykład chcę Ci wskazać pewien sposób myślenia na temat Customer Chat. Mając markę, która oferuje produkty, czy usługi w kilku kategoriach to możesz stworzyć osobnych asystentów, osobne rozwiązania, które wspierają działanie w ramach danej kategorii. W kluczowych momentach customer journey możesz wykorzystać to jako wabik oferując coś dodatkowego.


Customer Chat – use cases.

Przygotowałem dla Ciebie także trzy use cases, abyś mógł zobrazować sobie możliwości na gotowych, żywych organizmach. W trakcie pisania tego tekstu zacząłem się zastanawiać, dlaczego nikt nie połączył Messengera z programem lojalnościowym? Zbieranie punktów w różnych miejsach obcowania marki. Dziesięc punktów na stronie, pięc na fanpage’u odpowiadają na komentarz, ze Stories kolejne trzy i w samym Messengerze dzienne zadania i quizy. Ktoś, coś? 🙂

Customer Chat jest bezpłatny i jest dostępny bezpośrednio na Facebooku, jak i w narzędziach do tworzenia botów. Aktualnie znajduje się w fazie beta-testów, które są dostępne dla wszystkich. Szczegółowe informacje możesz znaleźć w dokumencie od Facebooka (Customer Chat nie posiada także Menu, które znamy z botów). 

Pizza Hut — use case.

To bardzo udany bot, który oferuje możliwość zamawiania pizzy do domu. Automatycznie dopasowuje restauracje na podstawie naszej bieżącej lokalizacji. Mając tak świetne narzędzie na Facebooku, można śmiało myśleć o wykorzystaniu Customer Chat.

pizza hut use case

Wizualizacja strony www.pizzzahut.pl / zdjęcie przerobione. (c) mateuszczech.pl

Dodatkowa wartość

Customer Chat nie wspiera przycisków, które oferują zakup w Messengerze (dokładna specyfikacja), ale nic straconego. Możesz wykorzystać specjalne kody, zdjęcia spod kapsli (pozdro Cola & Tymbark!) i wspierać konwersję w kluczowych dla siebie momentach. Aktualnie odbywa się to za pomocą e-mail marketingu, automatycznych triggerów, czy exit pop-upów.
[easy-subscribe design=”design8″]

Sephora Reservation Assistant – case study

Sephora na terenie Stanów Zjednoczonych uruchomiła za pomocą bota możliwość rezerwacji terminu na makijaż. Decydując się na ten kanał zwiększała o 11% oceny w sieci w porównaniu do innych digitalowych kanałów. A każda z osób, która dokonała rezerwacji za pomocą bota wydawała średnio 50$.


Multikino — use case.

Uruchamiając wersję pilotażową nikt nie zakładał, że ta forma się przyjmie. Dziś ewoluowała, dodano możliwość wyboru miejsc bezpośrednio w Messengerze. Kilku procentowa konwersja przy organicznym ruchu to dobry wynik. Wykorzystanie Customer Chat do upsellingu i oferowaniu np. dodatkowej zniżki na Zestaw Dla Dwojga wyświetlany na stronie posprzedażowej.


Oczywiście przykładów zastosowań możnaby mnożyć, a ten tekst nie miałby końca. Sam w ostatnim tekście wykorzystałem Customer Chat, gdzie zaoferowałem dodatokwą wartość do wpisu. Chcesz się przekonać? Przeczytaj o narzędzia do wideo w social media.

customer chat

 


Jak ustawić Customer Chat po polsku?

W kodzie, który generujecie do pobrania pojawia się taka linijka:

js.src = “//connect.facebook.net/en_US/sdk/xfbml.customerchat.js”;

Jedyne co musisz zrobić to podmienić parametr, który odpowiada za lokalizację i wersję językową.

customer chat


Wypróbuj Customer Chat i zgarnij bonusy.

Nie byłbym sobą, gdybym nie pokazał Ci jak działa Customer Chat w praktyce. Przygotowałem dla Ciebie 3 narzędzia, które są dostępne po prawej stronie. Wystarczy, że klikniesz i gotowe.

Customer Chat jest aktualnie w otwartych beta-testach. Jeżeli nie działa Ci plugin to bardzo przepraszam, ale nie mam na to wpływu. Facebook wciąż wprowadza poprawki, przez co mogą wystąpić u niektórych użytkowników problemy. Niekiedy pomaga odwiedzenie strony z telefonu, czy tabletu. Interesujesz się Messengerem i czatbotami? Koniecznie dołącz do największej społeczności w Polsce, grupy Messenger Marketing – http://bit.ly/messenger-grupa

Udostępnij:
POPRZEDNI WPIS
200 Prasówka zSieci. 20 grudnia ❄
CZYTAJ NASTĘPNY WPIS
201 Prasówka zSieci. 21 grudnia ❄
O autorze
Mateusz Czech

Sporo czasu spędzam w sieci. Przez ten czas odkryłem setki narzędzi. Są wśród nich te, które mogą pomóc Ci w codziennej pracy. Ponadto jestem gadżeciarzem i fanem technologii. Prywatnie fan Apple. Zawodowo związany z Brand24.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

Przeglądanie witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie Więcej informacji

Ciasteczka cookies na tej stronie są włączone, aby dostarczyć Ci najlepszy możliwy sposób przeglądania. Jeśli kontynuujesz przeglądanie strony, bez zmiany sowich ustawień o ciasteczkach, lub klikniesz "Akceptuj", wyrażasz na to zgodę.

Zamknij